Obserwatorzy

środa, 25 lipca 2012

Gołąbki i sałatka do grilla


  GOŁĄBKI  w sosie pomidorowym



Potrzebne :

główka białej kapusty lub włoskiej
olej


Farsz :

1 torebka brązowego ryżu 
1/2 kg mielonego mięsa
cebula
ząbek  czosnku 
marchewka
majeranek
pieprz, sól
przyprawa do zup w płynie


Sos pomidorowy :

ok. 2 szkl. wywaru warzywnego ( może być z kostki ) 
 pomidory z puszki - zmiksowane
lub
ok. 2 łyżek koncentratu pomidorowego
sól, pieprz
przyprawa do zup w płynie

 Wszystkie składniki sosu razem wymieszać.



 Pokrojoną cebulę zeszklić na oleju na jasny złoty kolor, pod koniec dodać czosnek przeciśnięty przez praskę.  Marchewkę zetrzeć  na drobnych oczkach. Wszystko połączyć z mięsem mielonym dodając przyprawy (  sól, pieprz, majeranek oraz przyprawę do zup w płynie ).


Dodajemy ugotowany ryż i mieszamy


 Główkę kapusty, lub liście krótko gotujemy w lekko osolonej wodzie. Ostrożnie zdejmujemy liście i obcinamy nożem ich twardą część


Z gotowego farszu formujemy kulki i układamy na liściach kapusty


zwijamy


i gołąbek gotowy


Podsmażone na osobnej patelni  gołąbki układamy w garnku na liściu kapusty


Sosem pomidorowym zalewamy gołąbki i dusimy pod przykryciem na wolnym ogniu ok. 1 godziny. Sosu nie zagęszczać !


SMACZNEGO !




SAŁATKA Z ZIEMNIAKÓW DO GRILLA




Przepis :


ok. 1 kg ziemniaków
po dwie pełne łyżki siekanego zielonego koperku, natki pietruszki i szczypiorku
1/4 szklanki oleju
ok. 2 łyżek octu
pieprz
 szczypta cukru

Ziemniaki obrać, opłakać i ugotować w lekko osolonej wodzie. Dobrze ostudzić i pokroić w większą kostkę. Olej wymieszać z octem, przyprawami i zieleniną. Wszystko razem połączyć i schłodzić w lodówce.

SMACZNEGO !


Pięknie dziękuję za komentarze pod ostatnim postem i życzę miłego dnia :)))))))))))

15 komentarzy:

  1. Ach, ślinotoku dostałam :)) A te ziemniaczki to by u mnie ochłodzić się nie zdążyły...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sałatka zimna jest o dużo smaczniejsza :))) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetnie ,ze zajrzałam i przypomniałam sobie o gołąbkach.Robiłam bez przyprawy do zup.Musze koniecznie zrobić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę dodać do moich gołąbków marchewkę bo jeszcze tak nie robiłam a poza tym to robię tak samo jak Ty Halinko. Też dodaję brązowy ryż( lub paraboliczny lub basmati:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatek marchewki sprawia, że sos jest łagodniejszy i smaczniejszy :)))

      Usuń
  4. Hallo Halinka
    te Golabki wygladaja jak z obrazka
    ta salatke sprubuje ,wyglada bardzo apetycznie
    Spokojnnej nocy
    Gruß Katrin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sałatka niby z ziemniaków ale zimna jest orzeźwiająca:)))Pozdrawiam

      Usuń
  5. wygląda bardzo dobrze, będę próbować robić w Brazylii. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam gołąbki!!! A Twoje pachną aż u mnie w domku :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Gracias Halinka si acá hace mucho frío y todo es poco ☺...pero que bien me vendrían esos niños envueltos como los llamamos en Argentina bien calentitos Mmmmm.... deliciosos jajaja te dejo mi cariño.

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam jak ja dawno nie robiłam gołąbków

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam gołąbki!!! Twoje wyglądają tak apetycznie i takiego narobiłaś mi smaczka, że chyba w najbliższym czasie ugotuję i ja:) Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam gołąbki w każdej postaci, farszu do nich z marchewką nigdy nie robiłam, więc muszę spróbować.
    Serdecznie pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  11. Gołąbki wyglądają bardzo apetycznie.
    A ziemniaki? takie proste danie. Czuję to, jest pyszne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sałatka dodrze schłodzona z dużą ilością zieleniny jest orzeźwiająca i pyszna!!!Serdecznie pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz. Pozdrawiam i zapraszam ponownie!!!